Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Culture and Crime

Kategori: Allmänt

Låter spännande va? Jag ville egentligen bara berätta att jag och Gina var och såg Lagom nära döden på Uppsala Stadsteater igår och den var hur bra som helst. Rolig, klok och duktiga skådespelare. Den påminner lite om Yrrol och det finns en hel del igenkänningsfaktor i tankarna kring hur man ska vara som människa och som medmänniska. Gå och titta!

http://www.uppsalastadsteater.se/forestallningar-2011-2012/lagom-nara-doden/


På vägen hem i höstmörkret färdades jag på cykel. Med bara ett baklysa. Dålig idé. Bakom ett hörn klev en lagens man ut och stopppade mig på grund av min brist på belysning. Jävla skit tänkte jag men det vara bara att foga sig. En annan brottsling stod framför mig i böterkön så jag fick vänta. Det kanske var någon tanke med det, att man ska stå och begrunda sitt brott? Hur som helst, plötsligt kliver polismanen fram till mig och säger att jag kan bege mig vidare eftersom de måste åka på ett larm. Yeeeaaaah!! Ibland har man flyt. Jag hoppas att ingen annan hade väldigt dåligt med flyt och att det var därför jag slapp undan. Jag hoppas att det var en riktig skurk som trafikpolisen skulle jaga. Nu, åter till att planera lektioner.

Ps. Till polisen: Jag ska köpa ett framlyse. Ds.

ajam

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: