Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Hemmalärare

Kategori: Allmänt


Jag jobbar hemifrån idag, det är inte alla lärarstudenter som kan göra det. Jag är hemskt effektiv och har skrivit ihop en alldeles egen liten ortnamn- och personnamnskurs som jag ska ha i en Svenska B-kurs. Jag älskar ortnamn och personnamn, så mycket att jag ganska mycket i onödan läst sammanlagt 15 hp inom ämnet. Jag brukar plåga min omgivning med intressanta fakta om skyltar som jag ser från bilen, orter vi befinner oss i eller bara sjukt intressanta saker som jag tänkt på inom ämnet. Vissa är snälla och lysnnar intresserat, andra är snälla och ber mig att sluta.

Nu måste jag sluta med det roliga planerandet och det är dags för kursuppgifterna. Mindre roliga. Det bästa av allt är att de inte äns lyckats hitta på nya uppgifter utan bara kopierat från en tidigare kurs som vi alla läst. Genomtänkt. Tänk om jag hade fått planera, då hade det blivit fantastiskt bra planerat.

Jag är lite uppe i varv.

Nähääää.

Lärare mår nog inte så bra av att vara själva och utan undervisningsgrupp. Jag ska genast gå och störa min sambo och lära honom något, som att stänga skäpluckor som "man" öppnat. 

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: