Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Nu börjar höstterminen på riktigt

Kategori: Allmänt

Jag ska ha praktik i fem veckor från och med måndag. Nu vet jag till och med var jag ska vara! Det blir på ett mycket bekant ställe som jag ska göra min slutpraktik, det blir samma ställe för tredje gången.

Innan det är dags för praktik är det föreläsning imorgon, packa ihop saker till loppisen, loppisen på IKEAs parkering på lördag, Stockholm på söndag och sen smäller det. Jag ska försöka fixa lite litteratur imorgon också. Eftersom min sambo är långt borta hela veckoslutet så finns det mycket tid att göra nyttiga saker istället för att roa oss som vi brukar prioritera. Jag ska faktiskt göra nyttiga saker, i alla fall några imorgon, sedan ska jag äta onyttiga saker på kvällen och mysa med mörkret utanför. Det är faktiskt lite mysigt med det här mörkret.

Jag hade glömt hur det kändes att ha viktiga saker att göra. Hela den här veckan har varit lite som en chock med planering, mail och telefonsamtal hit och dit men jag har klarat det gaska bra om jag får säga det själv. Nu ska jag bara klara av imorgon också men det blir lätt som en plätt om det inte är så trist så jag blir trött. Det har hänt.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: