Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Heliga helg

Kategori: Allmänt


Ännu en helg har nästan passerat. Det är galet vad mycket man ska hinna med på helgen nu när veckan är full av arbete och orken är slut när arbetsdagen är det. Det är nästan så man får lite prestationsångest över helgen, men det är roligt att roa sig och nödvändigt att fixa/plocka/städa/organisera.

Den här helgen har varit bra, jag har firat lillebror som fyllt 24, varit på middag med vänner och fixat/plockat/städat/organiserat. Det enda jag missade var melodifestivalen, precis som förra helgen. Ja, nästa också för då är jag i Budapest. Det gör inte så mycket att jag missat det, jag gillar ju varken musiken eller människorna speciellt mycket men jag tycker om tävlingar och att typ hela Sverige är så engagerat i det hela. Dessutom är det lite sorgligt att vissa "kändisar" dyker upp för melodifestivalen, ger allt och försvinner igen. Det måste vara sjukt trist för egot.

Nu ska jag hinna med en sak till, Harry Potter. Jag har köpt alla filmer på blir ray så nu ska här njutas av sagovärld, imorgon - skolans värld igen.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: