Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Full fart frammåt

Kategori: Allmänt


Jag startade denna blogg för att jag var understimulerad på ett sommarjobb. Jag har nu varit riktigt dålig på att skriva för att jag har haft alldees för mycket att göra. Jag har stressat över det faktum att jag inte längre är student och därför inte får bo kvar i min studentlägenhet, att jag inte får ta lån eftersom jag inte har fast jobb, att jag inte haft minst 150 000 eftersom jag bara jobbat i fem månader och pluggat i fem år, att jag förmodligen inte får jobba kvar och sist men inte minst över att göra en rättvis bedömning av alla mina elever.

Men nu, trots en helg som regnat bort, ser det ljust ut. Vi har hittat och köpt en lägenhet som vi flyttar in i om en dryg månad. Jag har börjat sortera ut saker som vi inte ska ha med och precis sålt en hylla. Om det är någon som vet om en loppis som köper in grejer så hör av er för här ska röjas!

Vad gäller jobb ser det lite mörkt ut på "mitt" jobb men det löser sig. Jag får lön under sommaren och i värsta fall får jag väl vikariera i höst.

Om jag nu bara fick åka på en veckas sol och bad också så skulle livet se mycket ljust ut. Det kan dock vara lite svårt att motivera när man precis köpt ett dyrt hem, men vet vet.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: