Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

No mercy

Kategori: Allmänt


Jag vaknade tidigt (för en lördag) av att mobilen ringde. Jag svarade och blev påmind om att jag skulle shoppa med Pelle idag. Det var motsträvigt men målinriktat jag klev upp och gjorde mig anständig för att vara bland folk.

Det gav schysst utdelning; tre blommiga klänningar, en vit klänning, en blommig topp, en bikini och ett par till av de strumpbyxor jag alltid köper från lindex.

Det var ju bara det att allt detta skulle ner i byrån och in i garderoben, och där var det fullt. Jag tog då fram två stora kassar, en för kläder som jag ska skänka och en för kläder som kan säljas och de är nu fyllda trots att jag bara jobbat mig igenom byrån.

Det är ju ändå lördag så jag pausar i soffan en stund. Ibland är det bara så skönt att inte kalasa på lördagar, speciellt om man gjorde det igår. Nu ska jag äta godis och sedan städa vidare. Är detta för att jag fyllt 26?

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: