Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Adventsbestyr

Kategori: Shopping

 
Jag är ingen pyntare, men nu ska jag pynta i alla fall. I vardagsrummet ska jag byta ut de lindblomsgröna gardinerna mot samma sorts gardin fast i röd (de som hängde i köket förut).
 
I fönstret tänker jag mig en ny adventsljusstake modell större, förmodligen Svaneholm från Markslöjd. Notera att det ska vara utan rosett. Rosetter ska man ha i året, forma med skosnören och möjligen ha på kläder. Ingen annan stans. 
 
Nu ska jag försöka koppla av. Det görs med fördel med hjälp av skit-TV som Bonde söker fru. Mums. Nackdelen med att vara svensklärare och gilla grammatik är att jag nu gör satslösning på alla meningar samtidigt som jag skriver dem. Jag är ingen pyntare, men minst sagt lite överspänd.
 
ajam
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: