Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Mer om advent

Kategori: Fira

 
Att vänta på julen, vad är det egentligen man måste göra under denna period? Massor eller inget? Något där emellan kanske? Nu ser jag Coca Colas reklam på TV och det betyder ju att man måste konsumera i alla fall. Fatta att deras reklam ger julkänsla. Det var också Coca Cola som gjorde Tomen röd, innan de gjorde det var han oftast grå. Det tål att tänkas på. Nu skrev jag nästan en dikt.
 
 
Jag ska på Konstfacks julmarknad i helgen. (http://www.konstfack.se/Aktuellt/Kalender/2012/Julmarknad-2012/) Det borde också skapa julkänsla, men jag vet inte för jag har aldrig testat förut. Jag har blivit tipsad av en god vän som också bjudit in oss på middag så det blir minst 24 timmar i Stockholm och det är ju aldrig fel. Jag har också blivit tipsad om att ta med massor av kontanter för de tar inte kort. Det tycker jag låter lite farligt för jag ska egentligen spara mina pengar till nya persienner och Tenriffa. Well, well.
 
ajam
 
 
 

Kommentarer

  • bsmati säger:

    en "god vän" - ha!

    Svar: Rättelse:Världens bästa basmati, inte en god vän, utan en bästa vän. Vi ber om ursäkt för detta.
    Maja

    2012-11-29 | 10:52:20

Kommentera inlägget här: