Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Förlovningsfunderingar

Kategori: Fira


Då var man förlovad. Fantastiskt! Funderingar: hur bred ska ringen vara? Jag tror att jag vill ha en slät ring i rött guld, det kanske låter som att jag då vet vilken ring jag vill ha men trots min insvävning finns det hur mycket som helst att välja på!

Och när man väl bestämt sig för en ring, då ska man bestämma vad som ska stå i ringen. Kloka ord på latin tycker jag bara låter dumt. Lika lite som jag vill ha carpe diem på väggen vill jag ha det runt mitt finger. Genom googlande har jag lärt mig att det klassiskt svenska är att ha sin partners namn och datum så så får det nog bli.

Men vilket typsnitt ska man då välja? Vilken stil är jag? Är jag rak och stram? Är jag romantisk? Inte precis.

Vi får se om jag blir någe klokare.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: