Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Värmland, Dalsland, Västergötland och Bohuslän

Kategori: Resor

Efter ett par dagars tuffande i bil runt om i Sverige har vi ni landat i Uppsala igen. Vi välkomnades hem ordentligt igår på Upplands uteservering. Det var riktigt mysigt. 

Jag tänkte berätta lite om vår lilla resa. Målet var Sydkoster, men egentligen var skälva resan målet. Vi har kört från Uppsala över Örebro, genom Karlstad, upp mot Torsby, ner igen mot Vänern, genom Dalsland, ut på Koster via Strömstad och sen ner mot Smögen via Fjällbacka och Hunnebostrand. Slutligen hem igen genom Västergötland med en omväg via Hjo. Hej vad det går! 

Vi har stannat på nästan varje loppisskylt vi sett, och det var många för med hjälp av Upplev Sverige har vi åkt på vackra småvägar istället för stora motorvägar. 


På en loppis hittade jag sex stycken jultallrikar från Gustavsberg (hälften signerade Stig Lindberg) för 100 kr. Jag ska ha dem att äta på, inte prydnad, till julmys. Det kan ju kännas lite avlägset nu men det är så man fyndar. 



Vardagsrummet har fått två nya glaskupor från en antikbutik i Strömstad. Jag älskar hur solens ljus får dem att blänka som pärlor. 





I Dalslands djupa skogar hittade jag lite fina gamla formar för ett par guldtior. Jag har inte bestämt om jag ska plantera eller baka i dem. 





Med hem kom också ett par ljusstakar och en fiskdödare, bara för att den var snygg. 

Ut och upptäck nu!

ajam 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: