Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Göra egna underlägg

Kategori: Inredning


Igår bestämde jag mig för att göra något av gamla tapetrester. Man skulle även kunna använda sidor i en bok eller göra kollage av olika bilder. 


Jag tog underlägg i kork och mätte ut runda cirklar på tapetens baksida. Korkunderlägg finns bland annat på IKEA. 


Sedan tog jag trälim på en pensel och strök över hela underläget. 


Jag placerade sedan den utklippta cirkeln på underläget. 

Sist men inte minst strök jag ett lager lim som lack ovanpå tapeten. När limmet torkar blir det genomskinligt. 


Eftersom det här var så roligt så tog jag två grytunderlägg som fick samma behandling. 



ajam


Kommentarer

  • Frida säger:

    Jätteläckra! Undrar bara hur de blir efter en tids användning? Alla grytunderlägg blir ju "fula" efter ett tag men tänkte om tapet blir det snabbare? Ytbehandla med nåt och isf vad?

    Svar: Jag har ytbehandlat med lim, alltså använt det som lack. Det gör ju att man kan torka av dem. Kommer du på något bättre får du gärna höra av dig :)
    Maja

    2014-07-01 | 07:04:58

Kommentera inlägget här: