Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Upplever Uppland

Kategori: Loppisshopping


Denna söndag började vi på bakluckeloppis i Ulva Kvarn (söndagar 11-15). Det blev massor av fyndade medan solen värmde oss. Sedan for vi vidare till Iittala outlet i Örsundsbro och så tillbaka mot Uppsala via Björnome och Skogstibble. Det var så vackert så jag glömde fota. Åk ut på landet och fyll själen istället. 





Jag äger nu världens snyggaste EP-ställ så jag måste nog köpa någon singel, bara för att. 




På Iittala fick man köpa 6 stycken Kartio-glas för 299 kr och om man handlade för 500 kr fick man 100 kr rabatt. Detta motiverade mig till att köpa  ett dussin glas, en till mugg och två ljuslyktor. Om man handlade för 300 fick man dessutom köpa ett sett med fiskars-saxar för 99 kr, så det gick jag också på. Väl planerat av dem. 

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: