Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Loppisrunda på en torsdag

Kategori: Loppisshopping

I torsdags blev det en runda till i kära hemstaden. Denna gången med bil och mamma.

Vi startade med Kupan, sedan vidare till Erikshjälpen, Återbruket, Helping hand och sista anhalt var Stadsmissionen. 


Fågeln är från svensk hemslöjd och kostade mig 10 kr på Stadsmissionen. Lådan kommer från Alstermobruk, inhandlades på Kupan och var förvånansvärt billig, 20 kr. Kannan och tvålkoppen kommer från mammas gömmor. Tack! 

Nu försöker jag kränga iväg lite saker på  Facebook. Det går sådär. Folk är så krångliga; "Jag vill köpa den, kan du komma till Gottsunda centrum?" "Nej." eller "Jag vill köpa den, kan jag hämta den om två veckor?" "Nej.".

Jag tror det blir till att stå på Fyrispark och kränga krafs. Vem hakar?

ajam


Kommentarer


Kommentera inlägget här: