Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Någon annans hem i mitt

Kategori: Allmänt

Den som har mest saker när den dör vinner, har många sagt som en kommentar om vårt samhälle, så har även jag. 

I onsdags förlorade min familj en äldre släkting och min mormor ärver honom. Detta innebär att mina föräldrar, jag och mina syskon har haft mycket att göra de senaste dagarna. Städa, plocka, sortera, minnas, undra och förundras. 

Jag har fått ganska många saker. Det värmer. Jag fick även mycket medan han levde. Han var en av de givmildaste personer jag träffat. Det gör att mitt hem  nu är fyllt av små påminnelser av en gammal man jag känt och hans båda fruar. Tack för allt! Här ser ni en bråkdel. 


"Cuba" av Rörstrand. 


Massor av retro-prylar i teak och glas.

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: