Majas kuriosa

En väldigt ytlig dagbok.

Vitare vitt

Kategori: Tips


Efter min släkting som gått bort har jag fått fina gamla bomullslakan. Fast när jag skriver fina så ska man kanske tillägga att de påminde mer om gul snö än nysnö, om man säger så. 

Efter lite sökande på nätet hittade jag ett förslag på lösning, i dubbel bemärkelse, klorin och vatten. 

Jag lät textilerna ligga i en hink tillsammans med vatten och en dryg deciliter klorin. Det luktade badhus i hela lögenheten vilket framkallade härliga badhusminnen från barndomen. 

Sedan la jag in allt i tvättmaskinen med en skvätt till, men inget tvättmedlen. Det blev så fint. 


I massa trådar jag läste ratade man klorin på grund av miljön, men om man beaktar vad det kostar på miljön att göra nya textilier så tror jag att jag är förlåten. 

ajam

Kommentarer


Kommentera inlägget här: